Om meg

Bildet mitt
Særdeles sportsinteressert familiemann og upublisert forfatter med to og en halv skrevne bøker på samvittigheten.

mandag 25. oktober 2010

Hvordan feirer man seriegull?

Gullfeiring i Trondheim?

Først og fremst gratulerer til Rosenborg med seriemesterskapet.
Det vant de fullt fortjent!


Han var skuffet over trøndernes manglende entusiasme. Det var også 5000 tomme seter på Lerkendal den dagen RBK med ganske stor sikkerhet ville ta hjem seriemesterskapet.

Kjernen talsmannen fortalte at de var flere hundre som sto igjen og heiet og sang, og det hadde neste ikke skjedd før.

Hm, da har jeg lyst å henvise til dette klippet fra Youtube fra den dagen Vålerenga ble seriemestere. Borte mot Odd.
 

Kjernen talsmannen er også skuffet over tilskuerantallet, men som han sier, det er skoledag dagen etter.
Tipper det var skoledag dagen etter disse klippene også.
Da Brann ble seriemestere
 

Da Stabæk ble seriemestere.
 
Jeg har forståelse for at Rosenborgs supportere er for godt vant. De er vant til å vinne, og det blir kanskje ikke like stas å feire, kanskje man også blir blaserte. At det ikke er verdt å feire før suksess i Europa.

Misforstå meg riktig, men klippene fra da Vålerenga, Brann og Stabæk ble seriemestere viser at det er sunt for norske fotballhjerter at det også er andre klubber som stikker av med gullet.
Og her ligger kanskje kjernen til at supportere ikke ønsker Rosenborg til Champions league, nemlig det faktum at slike seiersscener ville mest sannsynlig vært en utopi de neste tiårene.

All ære til Rosenborg. De vant fortjent. 
Men jeg håper å se slike scener igjen, som vi gjorde i 2005, 2007 og 2008.
Med knallhard konkurranse om seriegullet.

Det gjør norsk fotball bedre J

4 kommentarer:

  1. Vanskelig å være uenig i det. Jeg håper det blir flere lag som kan være med å kjempe om seriegullet neste sesong. Norsk fotball blir ikke bedre av at RBK vinner hvert år. Heldigvis er den verste dominansen over. Jeg håper på en god Stabæk sesong neste år, med edelt metall som resultat når poengene skal telles opp neste høst. Alltid - uansett.

    SvarSlett
  2. Alltid - uansett, og jeg har god magefølelse på en sterk Stabæk sesong neste år :-)

    SvarSlett
  3. Hei Odd Arne,
    hadde du tatt deg en tur til Asker på lørdag, så hadde du sett skikkelig feiring.

    Neste år er Asker i Adeccoligaen, og da er det nok ikke lenge til de skal møte Stabæk til seriekamp i gymsalen på Fornebu...

    SvarSlett
  4. Tipper det var større feiring at Asker rykket opp i Adecco ja. Det var knallbra, og jeg gleder meg til å følge Asker neste sesong :-)

    SvarSlett