Om meg

Bildet mitt
Særdeles sportsinteressert familiemann og upublisert forfatter med to og en halv skrevne bøker på samvittigheten.

torsdag 6. mai 2010

Maktkampen er i gang

Da ser det ut som at maktkampen allerede er i gang.
Se mitt forrige innlegg.

Når nå Skipresidenten også går ut i media og truer Norges desidert beste skiløper med startnekt i mesterskap føler jeg at det er en kamp Skiforbundet aldri kommer til å vinne.

http://www.dagbladet.no/2009/11/18/sport/petter_northug/ski/langrenn/ol_i_vancouver/9094154/

Jeg tror at vi kun har sett begynnelsen av etablering av private lag. Hittil har de aller fleste av våre beste utøverne innenfor våre individuelle vinteridretter vært i forbundsgruppe/landslag. Mens det er etablert private lag med enten de nest beste, eller utøvere som ikke har fått plass på landslaget.

Når det nå også snakkes om et privat team bestående ikke bare av Northug, men også av Dario Cologna, fjorårets World Cup vinner.
Da blir det ikke bare et norsk lag, men internasjonalt som vi ser i sykkelsporten.

Så kan man egentlig mene hva man vil om denne saken, og om private lag er et onde eller et gode, men til syvende og sist så er spørsmålet om man klarer å stanse utviklingen?

Mitt råtips er at Northug neste år har sitt eget private lag, kanskje sammen med Cologna. Og jeg tviler på at Skiforbundet nekter han start i World Cup og VM hvis han fortsatt er best.

Men, maktkamp er maktkamp så man vet aldri hva som skjer…..

Og allerede er kampen og kommentarene i gang
Les her:

http://www.dagbladet.no/2009/11/18/sport/langrenn/petter_northug/red_bull/9096716/

http://www.dagbladet.no/2009/11/18/sport/norges_skiforbund/petter_northug/ski/langrenn/9099888/

Til neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar