Om meg

Bildet mitt
Særdeles sportsinteressert familiemann og upublisert forfatter med to og en halv skrevne bøker på samvittigheten.

onsdag 12. mai 2010

Torres kler ikke blått...

Det gjør ikke Gerrard heller.
Det står friare uti garden etter Liverpools to beste spillere. Friare i egen grend, nemlig Chelsea og Manchester City, friare med penger.
Og pengene rår i internasjonal fotball.

Det skrives at Gerrard vurderer City siden lønnen han da skal få er så god at han kan bli økonomisk uavhengig resten av livet.
Nå kjenner ikke jeg til de økonomiske vanene til Gerrard, men for å anslå sånn ca hva han tjener nå og har tjent siste årene så skulle det ikke forundre meg at han allerede er forholdsvis økonomisk uavhengig og kommer til å bli det noen hundre år fremover.
Er det blitt slik at spillere som tjener en god million i uka må ha enda mer for å sikre sin økonomiske fremtid?
Er det blitt slik at 50-60 millioner i året ikke er nok?

Til syvende og sist er det spillerne som avgjør. Og vi er blitt vant til at spillere velger penger foran stolthet og laget. Det er et eller annet som skurrer når jeg ser spillere som veksler mellom topplagene i samme liga for å sope sammen enda mer penger.
Litt av respekten smuldrer vekk for hver gang.

Men jeg håper at spillere som Torres og Gerrard blir i Liverpool. De er liksom i en annen kategori, har vært frem til nå hvertfall. Trofaste til klubben sin og står for noe mer enn bare pengehungrige ”leiesoldater”.
Det er for få ekte klubbspillere igjen, og selv om klubben er større enn spillerne er det viktig å ha spillere som ”blør for drakta” og setter klubben foran seg selv.

Gerrard og Torres har kanskje allerede lånt City og Chelsea trøye og prøvd den på.
De har kanskje sett det jeg har sett.
De kler ikke blått.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar